Talve- ja suverehvid on loodud erinevateks tingimusteks. Kuigi lamellrehvid ehk aastaringseks kasutamiseks mõeldud rehvid tunduvad suvel mugav valik, on nende kasutamine tegelikult nii ohtlik kui ka ebaökonoomne. Siin on kolm peamist põhjust, miks peaksid suveks alla panema suverehvid.
1. Lamellrehvid kuluvad suvel kiiremini ja on ebaefektiivsed
Lamellrehvidel on pehmem kummisegu, mis tagab hea pidamise ja haarduvuse jahedama ilmaga (alla +7 °C). Soojadel suvepäevadel muutub see pehme kumm aga painduvamaks, mis suurendab oluliselt veeretakistust. See tähendab, et kulutad rohkem kütust ja rehvid kuluvad kuni 60% kiiremini. Suverehvid on seevastu valmistatud kõrgemaid temperatuure taluvast kummisegust, mis vähendab kulumist ja kütusekulu.
2. Suurem oht ja pikem pidurdusteekond
Kuigi rehvide kiire kulumine on rahakotile ebamugav, on ohutus kõige olulisem. Lamellrehvidel on suvel pikem pidurdusteekond, mis võib õnnetuse korral saada saatuslikuks. Testid näitavad, et kuival asfaldil on pidurdusteekond lamellrehviga vähemalt 10% pikem ning märjal teel lausa 26% pikem kui suverehvidega. Lisaks võivad kindlustusseltsid õnnetuse korral keelduda hüvitise maksmisest, kuna juht on kasutanud ohtlikes oludes mittesobivaid rehve.
3. Kehvem juhitavus ja suurem müratase
Lamellrehvide pehme kummisegu halvendab auto juhitavust, eriti järskude manöövrite puhul. Samuti on need rehvid suvel mürarikkamad, mis teeb sõidu ebamugavamaks nii juhile kui ka kaasreisijatele.
Kokkuvõttes on parim lahendus vahetada talveks talverehvid ja suveks suverehvid. Igal rehvitüübil on oma otstarve ja spetsiifilised omadused, mis tagavad maksimaalse ohutuse, säästu ja mugavuse. Suverehve on Eestis lubatud kasutada 1. märtsist kuni 1. detsembrini.